Lekt doktor och gökat


Då så!
Ankan har varit här och gjort mig sällskap.
Vi har spela Finns i sjön, lekt doktor och gökat.
Ätit sockerkaka.
Min hals är svullen och jag nyser jävlar i mig hela tiden.
Varannan sekund.
Jag har hört att man är medvetslös i just det ögonblick man nyser.
Fan, då har jag varit medvetslös halva dan.
Men när Ankan släppte ut sina behag på bete, då var jag med.
Jag var PÅ, som man säger nu för tiden.
Vi ånga på så vi inte hörde äggklockan.
Sockerkakan fick en hud av sot, men det sket vi i.
Vi doppa i kaffet och log.
Hon lukta timotej och Mul-Ove har åkt på trav.
Nu är Ankan på banken.
Hon borde passa på att låsa in sina tuttar i bankfack.
Dom är värda sin vikt i guld.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback