Suddig akvarell


Förläggarn var inte nöjd med omslagsbilden till Biggans bok.
Det var jag.
Det var en suddig akvarell gjord av mig.
Naken kvinna med nästan surrealistiskt hängiga tuttar.
Men ena ögat såg man kvinnans vackerhet, med det andra såg man det humoristiska i hela Biggans upplägg.
Lite spretigt. Men vilt och härligt.
Men förläggarn såg inget av det.
Biggan såg heller inte mycket när hon klev ur taxin i natt.
Bjudsprit sätter motoriken på stora prov.
Det märktes.
Hon sa inte mycket. Rapade bara och somnade med kläderna på.
I morse lukta hon svett till frukost, men sa ändå tröstfullt att jag kunde väl prova måla nåt nytt.
"Konkret, stilsamt med skarpa konturer"
"Precis allt det kärlek inte är", sa jag.
Det var jävligt bra sagt, tycker jag.


gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback