Hej då blindtarm

Biggan har tagit bort blindtarmen.
Hon har haft ont.
Det började samma kväll Tjorven och Lotta var över.
Tjorven hade skaffat hotell på Norrmalmstorg och Biggan hamna där med sin plutt.
Hon hade jävligt dåligt med - som man säger - likvida medel.
Så hon la sig helt sonika på golvet och skrek.
Som en gris.
Dålig förlorare, sa Lotta som alltid ska hålla på retas.
Med det var blindtarmen.
Biggan grät som ett barn.
Jag börja också hulka. Jag blev ängslig.
Å alla hade druckit övermåttan rödvin.
Så Tjorvens farsa fick rycka ut. Det är han van vid. Han är pensionerad brandman.
Så gick det till när Biggan blev av med sin blindtarm.
Själv har jag min blindtarm kvar.
Men nån annan gång ska jag berätta hur jag blev av med min oskuld.

trevli helg

gille

Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback